22 listopada 2014

Kulinarnie: Jabłecznik.


Jeśli jabłecznik to albo z zeszytu Mamy albo z Kwestii Smaku. Musi mieć w sobie kilogramy kwaśnych jabłek, cynamonu. Czasami, gdy mnie poniesie - w mojej wersji znajdziecie kardamon, wanilię, jeszcze więcej cynamonu, skórkę pomarańczową, orzechy włoskie. Uwielbiam najmocniej! Ta, którą możecie podziwiać poniżej pochodzi z przepisu Kwestii Smaku , u nas bez rodzynek - niestety moje połówki posiadające zęby nie lubią ich.


Ciasto:
• 3 szklanki mąki
• 1 łyżeczka proszku do pieczenia
• 1 szklanka drobnego cukru
• 1 cukier wanilinowy
• 250 g zimnego masła roślinnego (może być masło lub margaryna)
• 4 jajka

Jabłka: • 2 kg jabłek (najlepiej szara reneta albo antonówka, ja robiłam z ligol)
• około 12 łyżeczek cukru
• 1 cukier waniliowy
• 1 łyżeczka cynamonu (u nas zecydowanie więcej!)


Jabłka obrać, pokroić na niewielkie kawałki i razem z cukrem oraz cukrem wanilinowym lekko podsmażyć, tak aby się nie rozpadły. Dodać rodzynki i cynamon. Przesiać mąkę razem z proszkiem do pieczenia bezpośrednio na stolnicę, dodać 3/4 szklanki cukru, cukier wanilinowy oraz masło. Całość posiekać nożem. Dodać 3 żółtka i 1 całe jajko. Zagnieść szybko ciasto i podzielić na 2 części. Zawinąć w folię i włożyć do lodówki na godzinę. Jedną część ciasta rozwałkować i przełożyć do prostokątnej formy. Odkleić wierzchnią warstwę papieru. Wstawić do lodówki. Białka z 3 jaj ubić na pianę, następnie stopniowo dodawać resztę (1/4 szklanki) cukru, ciągle ubijając, aż piana będzie sztywna i błyszcząca. Piekarnik nagrzać do 175 stopni. Formę z ciastem wyjąć z lodówki, wyłożyć jabłka. Przykryć ubitą pianą z białek. Na wierzch położyć drugą część rozwałkowanego ciasta - możecie zrobić także krateczkę, tak jak ja. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec przez 1 godzinę.

Kochacie jabłecznik? Jaki jest Wasz ulubiony?
Kulinarnie: Jabłecznik.
Czytaj dalej...

12 komentarzy:

  1. ja uwielbiam prawie każde ciasto:) jestem łasuchem:) wygląda bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Haha, chciałam napisać to samo :) Załóżmy klub Pałających Nienawiścią do Rodzynek :D

      Usuń
  3. Twoj wyglada pieknie i smacznie,mniaaam :)Ja uwielbiam jableczniko-szarlotki i tak jak Ty dodaje duzo roznosci ,aby mialy moc:)))Ja daje czasami tez wiorki kokosowe,albo do ciasta ,albo do jabluszek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Qrcze, jak to jest, że Mama zawsze robi najlepszy...? :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem fanką wszystkiego co z jabłkami. Dziękuję za przepis postaram się go wypróbować mam nadzieję, że wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ wygląda ! <3 żarłabym !!!
    Też nie przepadam za rodzynkami . Zawsze wydłubuje z sernika :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mnie naszło .. kiedy Ty masz czas na ciasto przy dwójce maluchów Agata !!!

      Usuń
  7. mniam narobiłas mi ochoty hehe

    - http://laninatosia.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam jabłeczniki <3
    Moim ostatnim odkryciem jest wersja ze słonym karmelem! Pycha!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...