17 marca 2014

Moje miejsca w Warszawie - 3.

Jest ich zdecydowanie coraz więcej! Najfajniejsze jest to, że mamy mnóstwo miejsc w których albo w ogóle nie ma mięsa albo obok niego w menu znajdują się propozycje dla wegetarian. Przedstawiam ostatnio najczęściej odwiedzaną przez nas Trójkę, w każdym z tych miejsc jest zdecydowanie dobrze i bez obaw zabrałabym tam swojego przyjaciela.

WarsandSawa, ul. Dobra 14/16, Facebook.


Niepozorne miejsce w którym zjesz pysznie, niedrogo (lunch dnia to wydatek 15 zł: zupa plus drugie danie), wpuszczą Cię z psem i z dzieckiem - dla tych drugich jest specjalny pokój i mnóstwo zabawek, książek, gier. Wiosną/latem można usiąść na zewnątrz. Warto też dowiedzieć się o warsztaty garncarskie, które odbywają się za ścianą i mogą w nich uczestniczyć dzieciaki. Co polecam? Makaron z czerwonym pesto, wege burgera (kotlet z kaszy) z warzywami i buraczkami, zupy, ciasta. Czyli wszystko?:)


Mezze, ul. Różana 1, Facebook.


W Mezze królują dania wegetariańskie oraz przysmaki kuchni izraelskiej: falafel, hummus w kilku odmianach, "najświeższe warzywa z naszego baru sałatkowego. Prosto od rolnika trafiają do nas pomidory, ogórki, papryka, sałata. Nie znajdziesz lepszych oliwek, pikantnego shooda czy sosu tahini. A z czym te pyszności? Z PITĄ - wypiekaną według tradycyjnej izraelskiej receptury. Nasz chlebek nie różni się niczym od serwowanego w izraelskim mieście Tel Awiw." Potwierdzam - falafel w picie i z ostrym sosem jest przepyszny, bardzo żałuję, że Mezze jest kawałek od naszego domu, ale gdy tylko jestem w pobliżu kupuję boxa falafelowego (10 szt kotlecików, pita, sosy za 18 zł) i jemy w domu z Tomkiem.



Burger Kitchen, Widok 8, Facebook.


Jeśli jeszcze nie przejadły Wam się hambuksy to dobrze się składa, my do BK kierujemy się na burgery z serem halloumi, domowe frytki, domowe frytki z serem i jalapeno (mistrzostwo!), hummus z granatem i chlebkiem, ja piję lemoniadę, Tomek wino, Jaga rysuje labirynty i trasy. Znajdziecie tutaj także prawdziwy keczup, drinki i sporo propozycji mięsnych (zdecydowanie więcej niż wege).

Wszystkie miejsca o których wspomniałam są przytulne, nigdy nie spotkałam się z jakimiś problematycznymi sytuacjami (pan z Mezze pożyczył mi nawet filiżankę żebym wzięła kawę ze sobą do pracy i się nią delektowała, a wieczorem mu oddała!), jedzenie na stołach pojawiało się dość szybko - oczywiście długość oczekiwania jest zależna od tego jak wielu jest Klientów, ale zawsze było w granicach rozsądku, obsługa super w porządku. Jestem bardzo ciekawa do jakich miejsc w Warszawie (i nie tylko!) Wy często wracacie i polecacie ich jedzenie?

Wszystkie zdjęcia pochodzą z profili Fb lokali o których pisałam.
Moje miejsca w Warszawie - 3.
Czytaj dalej...

15 komentarzy:

  1. Chetnie odkrylabym we Wroclawiu cos jak Mezze, poniewaz zawsze chcialam odkryc taka kuchnie. Jeszcze nie bylo mi dane :(
    Do Burger Kitchen podczas Weekendu w Warszawie w koncu nie dotarlam, ale przyznam ze jadlam najlepszego burgera w zyciu w Barn Burger. Ze mnie jest kawał miesozercy wiec naprawde mnie zachwycili :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdz sobie Najadacze.pl :) maja swoja strone internetowa, takze mozesz sobie zobaczyc, jakie dania proponuja. Jest jedno ale- kuchnia tylko weganska ;-)

      Usuń
    2. Dziekuje Ireno :) Mysle ze odwiedze te miejsce, mam nadzieje ze mi zasmakuje!

      Usuń
  2. Ciekawy post ;) Ostatnio myślałam też, żeby moim czytelnikom pokazać najlepsze wg mnie miejsca w Krakowie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietny post! A moze cos podobnego z miejscami w Krakowie?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdybym tylko znala w Krk takie miejsca:( ale slyszalam, ze tam tez macie fajne miejsce z hummusem i innymi pysznosciami!:)

      Usuń
  4. Lubię odwiedzać Montenegro- szczegolnie ukochalam nadziewane papryczki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W Warszawie Bibenda na Nowogrodzkiej 10 - dużo wege pozycji i bardzo swobodna atmosfera: można przyjść z dzieciakami i zwierzyńcem i walnąć nogi na kanapie

    OdpowiedzUsuń
  6. sobotnie śniadanie polecam zjeść we Wrzeniu świata, a obiad( nie tylko sobotni!) w Veg Deli :) Pozdrawiam !! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kuchnia Funkcjonalna w Domu Funkcjonalnym na Saskiej Kępie, ma świetne wegetariańskie lunche. 25 zł zupa, drugie i herbata abo woda.Sprawdziłam i zdecydowanie polecam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak odwiedzę Warszawę chętnie sprawdzę te miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałe miejsca :) Ja zastanawiam się nad kupnem mieszkania w Warszawie na os. Ogrody Ochota :) http://dolcanplus.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. o, uwielbiam wegeburgery w Wars&Sawa. a na Powiślu lubię jeszcze knajpę Pod Mostem (wegetariański jest tam chyba tylko bakłażan grillowany z pomidorem i serem; ale w sezonie - pycha!) oraz Viaduct z najlepszą pizzą w mieście. obie te knajpy są w przęśle mostu poniatowskiego, najbliższym knajpie PKP Powiśle.

    OdpowiedzUsuń
  11. KroWarzywa na Hożej!!! Serdecznie polecam wszystkim - pyyyyyyyyyyszne wegańskie burgery :) są też inne cudowności, ale nie próbowałam ich jeszcze ;) mają stronkę na fb, polecam zajrzeć do menu :)))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...