27 lutego 2014

Kulinarnie: Murzynek.


O nie, nie będzie pączkowo, przedstawiam Wam ulubione ciasto mojej familii - oto Murzynek. W naszym domu jest mniej więcej dwa - trzy razy w miesiącu. Proste, dobre i szybkie w przygotowaniu - my odpuszczamy robienie polewy, a zjadamy jeszcze ciepłe (Jaga na przykład z mlekiem na śniadanie). Murzynek znika u nas w ciągu maksymalnie 1,5 dnia i szczerze? Myślę, że zrobiłam go już kilkadziesiąt razy w życiu.


Składniki:

200 g masła lub margaryny
1 szklanka cukru
2 szklanki mąki
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 - 3 duże łyżki kakao
½ szklanki wody (lub mleka)
2 jajka

Do rondelka wrzucić masło, cukier, kakao i mleko, gotować aż do rozpuszczenia się masła raz na jakiś czas mieszając. Odstawić do całkowitego ostygnięcia (to bardzo ważne - kilka razy udało mi się stworzyć super zakalca właśnie przez dodanie zbyt ciepłej masy do reszty składników). Do ostudzonej masy dodać mąkę, jajka, proszek do pieczenia i dokładnie wymieszać. Całość przelać do tortownicy i piec w 175° C przez ok 40 - 45min.

Tak jak wspominałam - my rezygnujemy z czekoladowej polewy, czasami posypuję ciasto cukrem pudrem, moja ciocia do masy dodaje kilka łyżek powideł (przed pieczeniem). To jedno z tych prostych ciast, które doskonale sprawdzają się w sytuacji: chce mi się coś słodkiego.
Kulinarnie: Murzynek.
Czytaj dalej...

8 komentarzy:

  1. Nazwa dziś wzbudza kontrowersje, ale i ja i moja rodzinka kochamy Murzynka !
    I też bez polewy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, wygląda pysznie. Również lubię to ciasto, ale ja dodaję polewe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaga to zdrobnienie od jakiego imienia?;)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam murzynka ;-))) mmm

    OdpowiedzUsuń
  5. Łooo! Wygląda smakowicie! Narobiłaś mi smaka! :D
    Pozdrawiam, WingsOfEnvy

    OdpowiedzUsuń
  6. No i mam pomysł na ciasto na dziś ;-) !!! uwielbiam Murzynka,

    OdpowiedzUsuń
  7. ..także droga Agato dziś robię murzynka a'la Herbut :)
    pozdrawia Stępaczek ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...