14 września 2013

Essie Professional czy Essie w wersji drogeryjnej?


Na pewno spotkałyścię się już z różnymi lakierami marki Essie - niektóre są sprzedawane w drogeriach zaś inne, te oznaczone logiem Professional dostępne są tylko w salonach kosmetycznych, nail barach itp. Zastanawiałyście się czym się różnią i czy w ogóle są między nimi jakiekolwiek różnice? Postanowiłam napisać w kilku zdaniach o różnicach ponieważ pytałyście mnie często o tą kwestię.


Lakiery z serii profesjonalnej mają inny pędzelek: mały i cienki stworzony specjalnie dla precyzyjnej aplikacji podczas, gdy wersja podstawowa ma grubszy i szerszy. Czy jest coś jeszcze? Konsystencja! Professional mają bardziej płynną, rzadszą niż drogeryjne (one są odrobinę bardziej gęste). Jest jeszcze kwestia trwałości - ja nie zauważyłam różnicy, u mnie każda z wersji trzyma się jednakowo, w zależności od tego, jakie czynności wykonuję i czy użyję top coatu. Dostępność - część kolekcji Essie (jak na przykład ślubna) jest dostępna na przykład tylko w wersji profesjonalnej zatem raczej nie znajdziemy ich w żadnej perfumerii/drogerii. Lakiery profesjonalne dostępne są w szerszej gamie kolorystycznej, wersja masowa to ok. 100, ilość odcieni w formule profesjonalnej wynosi około 160 odcieni (siedem kolekcji w roku: wiosna,lato, jesień, zima, kolekcja ślubna, charytatywna, resort).


Na zdjęciach możecie zobaczyć różnicę w buteleczkach (naklejki) oraz wielkości pędzelka. Zrobiłam także kilka zdjęć, na których widać, że kolor jest taki sam - jeśli dopatrzycie się minimalnej chociaż różnicy w buteleczce to i tak na paznokciach jej nie dostrzeżecie bo jest to ten sam odcień.



Jeśli chodzi o cenę - linia Professionel (45 - 49 zł) jest o dziesięć złotych droższa niż linia drogeryjna (35 zł), pojemność pozostaje właściwie bez zmian (różnica: 15 ml linia profesjonalna, 13,5 ml linia masowa). W swojej kolekcji mam zarówno lakiery profesjonalne jak i drogeryjne - obydwie wersje bardzo lubię i tak naprawdę żaden z pędzelków nie sprawia mi problemów, nauczyłam się posługiwać i cienkim i szerszym, a na moich paznokciach trwają kilka dni bez odprysków. Uważam jednak, że dla mało wprawnej ręki łatwiejszym pędzelkiem będzie grubszy, który pokrywa niemal całą płytkę za jednym pociągnięciem pędzelka. Cienki natomiast jest super precyzyjny i dokładny, przy takich odcieniach jak np. czerwień sprawdza się doskonale ponieważ uniemożliwia rozlanie się emalii na skórki.
Essie Professional czy Essie w wersji drogeryjnej?
Czytaj dalej...

24 komentarze:

  1. Nawet nie wiedziałam o takiej różnicy :). Grubszy pędzelek jest chyba trochę bardziej wygodny niż taka cienizna ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wolę te drogeryjne wersje :). Zdecydowanie gruby zaokrąglony pędzelek jest dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wolę grubsze pędzelki :) Jestem anty-lakierowa - moje umiejętności są chyba gorsze niż u 10-latki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę notki porównawcze z Essie to nowy wysyp. Jesteś kolejną osobą u której to czytam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja kupuję te drogeryjne i lubię je:)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja kupuję te drogeryjne i lubię je:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też wolę drogeryjną, ma lepszy pędzelek jak dla mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dopiero niedawno dowiedziałam się o tym ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Łatwiej mi posługiwać się wersją drogeryjną i chyba nie mam powodów sięgać po tą drugą :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Też ostatnio się dowiedziałam na czym polega różnica. Ja chyba wolę drogeryjne.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja jeszcze żadnego lakieru Essie nie dorwałam. Cały czas planuję zakup, ale czekam na jakąś promocje.

    OdpowiedzUsuń
  12. Chciałabym kiedyś wypróbować jakiś lakier Essie,ale póki co mam utrudniony dostęp do nich no i szkoda mi 35zł na taką buteleczkę..

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam Essie bez względu na to,z ktorej linii pochodzi:)

    OdpowiedzUsuń
  14. W swojej kolekcji mam tylko 4 essie i te są akurat z tym szerokim pędzelkiem. Bardzo je lubię i już planuję kupno kolejnych kolorków.

    OdpowiedzUsuń
  15. ja mam tylko dwa Essiaki profesjonalne, ale muszę przyznać, że wolę te drogeryjne :) lubię gdy lakier jest gęstszy-łatwiej takim malować-trudniej o smugi, tak samo z pędzlem, mimo że szerokich paznokci nie mam uwielbiam szerokie pędzle :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam kilka Essiaków z cienkim pędzlem ale nie jest to wersja PRO, po prostu starsze "wydanie". Osobiście wolę szeroki pędzelek.

    OdpowiedzUsuń
  17. ja spotkałam się z teorią, że są to wersje US i europejskie.. i rzeczywiście wszystkie lakiery zamówione z USA mają cienkie pędzelki, a nie są oznaczone znakiem pro.

    OdpowiedzUsuń
  18. z USA mają wszystkie cienkie pędzelki a nie jest to wersja profesjonalna.

    Ja wolę nasze europejskie szerokie pędzelki

    OdpowiedzUsuń
  19. Osobiście wolę cienkie pędzelki w lakierach :) piękny jest kolor tego lakieru :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ach, to już wiem skąd te napisy w hurtowni z lakierami Essie :D Przydatny post! Sama wolę europejskie pędzelki, ale dzisiaj kupiłam Essie w TkMaxxie i w dwóch są cienkie pędzelki:(

    OdpowiedzUsuń
  21. nienawidze cienkich pędzli essie, szerokie mogą być (a wiesz że wolę wąskie, ale ten essie to masakra :D)

    OdpowiedzUsuń
  22. Swoje Essiaczki kupuję na targach, mam dwie wersje i mimo, że wolę chudszy pędzelek to zauważyłam inna zależność - otóż drogeryjne mi szybciej gęstnieją.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...