30 maja 2012

Truskawy! Moje ukochane!

Jadłyście już truskawki? Nie te z supermarketu, te pachnące, soczyste, czerwone i rozpływające się w ustach! Wczoraj kupiłam pierwsze kilogramy i część z nich powędrowała jako składnik tarty. Najszybsze ciasto, deser, coś słodkiego.



Spód tarty to tylko zimna woda (pół szklanki), mąka (20 dag), masło (1/2 opakowania) oraz szczypta soli. Szybko zagniatamy, ciastową kulę wkładamy na pół godziny do lodówki. Po wyjęciu wykładam masę na formę, piekę 20 - 30 minut w 180 stopniach. Czekam aż ostygnie, nakładam resztę składników. U mnie farszem jest biały ser (ale nie byle jaki bo ręcznie robiony przez pewną panią z wioski!) z dodatkiem jogurtu naturalnego oraz odrobiny cukru. Górę ciasta stanowią truskawki. To wszystko!
Truskawy! Moje ukochane!
Czytaj dalej...

43 komentarze:

  1. Wygląda przepysznie!!

    PS. ja Jeszcze truskawek nie zaliczyłam z tego sezonu :O

    OdpowiedzUsuń
  2. bomba, truskawki już jadłam ale takiej pysznej tarty to nie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Od kilku już dni mam przyjemność zajadania się polskimi truskawkami... coś pięknego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam;]!ja jeszcze nie jadlam truskawek w tym roku:(

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie jadłam i pewnie nie zjem, bo u mnie same marketowe :(

    OdpowiedzUsuń
  6. u mnie degustacja truskawek też już była, bo od tego roku mam działkę i bawię się w ogrodniczkę. ja na razie nie wcinam, bo karmię, ale starsza córeczka jest oczarowana truskawkami. przepis na pewno wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Już od kilku dni jem truskawki ,tez zrobiłam z nimi placek + jeszcze z rabarbarem:) pychota:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda niesamowicie apetycznie a ja taka głodna :(

    OdpowiedzUsuń
  9. spód robię identycznie :D pamiętać trzeba o nakłuwaniu go widelacem przed włożeniem do piekarnika by bąble się nie zrobiły :] pysznie

    OdpowiedzUsuń
  10. nie potrafię powiedzieć ile kg już z Julą pochłonęłyśmy :)
    zaczęłyśmy od 15,00 PLN za kg, teraz zrobiło się nieco przyjemnie - ok 7-8 PLN :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda pysznie!!! Ja już swoje pierwsze truskwaki (prawdziwe) zajdłam w sobotę hheheh :)

    OdpowiedzUsuń
  12. wyduszę z siebie tylko mmmmm!

    OdpowiedzUsuń
  13. właśnie mnie natchnęłaś do zrobienia takiej tarty:)

    OdpowiedzUsuń
  14. zamieszkaj ze mną i karm mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja już kilka razy jadłam, bo uwielbiam!! Twoja tarta wygląda smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  16. kurcze, nie przepadam za truskawkami ale nie pogardziłabym takim ciachem :O

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja już miałam to szczęście i o dziwo obyło się bez wysypu alergii chociaż może to dlatego, że zjadłam ich bardzo mało.

    OdpowiedzUsuń
  18. po wczorajszym obraniu 20 kg truskawek na kompot chwilowo mam ich dość :D

    OdpowiedzUsuń
  19. pysznie i lekko chyba odgapie ;] a truskawy jadlam pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Chlip, chlip... Na diecie jestem :/

    OdpowiedzUsuń
  21. ja wciąż czekam bo na działce już powoli się robi czerwonawo :)
    nie wiedziałam, że tarta jest taka prosta w wykonaniu, muszę kiedyś spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  22. narobiłaś mi smaku na truskawki! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. truskawy... mniam mniam :D ja mam swoje na działeczce :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Mniam! Ja mam szczęście posiadać kilka zagonków z truskawami na ogrodzie, wczoraj już zaliczyłam pierwszą konsumpcję :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Ale mi smaka narobiłaś, aż muszę zaopatrzyć się w blaszkę do tego typu wypieków :D

    OdpowiedzUsuń
  26. U mnie na blogu też dzisiaj truskawki :)

    OdpowiedzUsuń
  27. mmm ale smaka narobiłaś :D

    OdpowiedzUsuń
  28. aa uwielbiam truskawki!
    Moja mama ostatnio zrobiła pyszne ciasto z truskawkami i galaretką :) mniam!


    Pozdrawiam i zapraszam do siebie.
    http://diolaola.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. oooo .. boski widok ..
    lece po truskawki...

    OdpowiedzUsuń
  30. Uwielbiam tarty mrrr! Ale teraz sobie tylko popatrzę bo jestem na dietce :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ostatnio mam jakąś obsesję na punkcie truskawek. :P

    OdpowiedzUsuń
  32. też się zajadam od kilku dni ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Jadłam dziś takie kupione na wsi, mmm..

    OdpowiedzUsuń
  34. Uwielbiam, tak samo jak maliny i poziomki:) :) margaret1992.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...