12 lutego 2012

Lektura na niedzielę - 17.

Kolejna reklama trafia na czarną listę - po aferze jaką wywołała kampania Lancome z Julią Roberts (podkład Teint Miracle) nadszedł czas na L'oreal. Brytyjska ASA nakazała wstrzymać dalszą publikację reklamy z udziałem aktorki Rachel Weisz. Specjaliści uznali iż odmłodzony wizerunek 41 letniej gwiazdy, promującej krem przeciwzmarszczkowy, za mylący i nieprawdziwy. L'Oreal broni swojej kampanii oraz wizerunku twierdząc, że efekt jaki możemy zpbaczyć na zdjęciach to przede wszystki zasługa odpowiedniego oświetlenia, stylizacji i niskiej rozdzielczości zdjęcia. ASA jest nieubłagana:
"Uznaliśmy, że na zdjęciu cera aktorki jest zasadniczo zmieniona, jest nadmiernie wygładzona. Mamy zatem podstawy twierdzić, że wizerunek zamieszczony w reklamie pokazuje mylące i przesadne działanie produktu".
Rachel na zdjęciu reporterskim:


oraz reklamowym L'oreal:


Widzcie różnicę?:) Co myślicie o takich kampaniach reklamowych? Ja, przyznam szczerze nie zwracam uwagi na zdjęcia modelek, które są twarzami kremów czy podkładów - domyślam się, że prawie każde z nich jest w pewnym stopniu poprawione, zdjęcia te zatem są dla mnie tylko i wyłącznie miłym dodatkiem wizualnym do produktu - czasami bardzo miłym :) Pisząc posta zastanawiałam się czy kiedykolwiek wygląd modelki na zdjęciu sprawił, że kupiłam jakiś produkt i wiecie, że nie potrafię przypomnieć sobie takiej sytuacji?!

zdjęcia Rachel pochodzą z forbes oraz celebrity gossip
Lektura na niedzielę - 17.
Czytaj dalej...

15 komentarzy:

  1. różnica mega, takim reklamom nie można wierzyć.

    OdpowiedzUsuń
  2. się czepiajo. wszyscy przerabiali, przerabiajo & przerabiać będą. jeszcze to kogoś dziwi? :P

    OdpowiedzUsuń
  3. diggerowa, no wiem wiem, ale za kazdym raze m mnie to zadziwia:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale ... mówi się ? -mówi ! no to chyba o to chodzi .Reklama jest ,a ze niby tam negatywna ... a co ich to .Nie ważne dobrze czy źle -wazne żeby gadali .
    Zgadzam się z panną D ..., ze też jeszcze sie dziwimy Agatko heheh ;)
    Miłej niedzielki !

    OdpowiedzUsuń
  5. i kogo oni chcą oszukać jak widać, że to photoshop

    OdpowiedzUsuń
  6. eh... nie wiadomo o co chodzi z takimi kampaniami... przecież wiadomo, że aktorke/modelka z reklamy predzej czy póżniej zobaczy sie na zdjęciu które nie bedzie zmienione w photoshopie i prawda wyjdzie na jaw...
    a jesli producenci myślą, że ktoś uwierzy że 40 letnia kobieta wyglada jak dwudziestolatka to chyba maja swoich klientow za idiotów...

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie też raczej nie zachęca, a co najwyżej skutecznie odstrasza od produktu (np. reklama Olay z Brodzik), budując złą opinię o marce.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja zawsze patrzę na modelki i w tym przypadku wygląda to trochę komicznie, bo na zdjęciu reklamowym ma cerę jak 18-nastka, a nie 40-tka. PRZESADA!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mam podobne podejście do Ciebie, nie patrzę na modelki, bo wiem, że to pic na wodę fotomontaż i nigdy nie sugeruję się nimi, kupując jakiś produkt.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie zwracam uwagi na to jak wygląda modelka/aktorka/gwiazda... Niestety zwykle zdjęcia z kampanii reklamowej i zdjęcia "na żywo" przedstawiają dla mnie dwie różne osoby. Lepiej zawsze poczekać na recenzje :) Nie wiem kto się może na to wszystko nabierać..

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też nigdy się nie sugeruję wyglądem modelek z reklam, aczkolwiek zazwyczaj podziwiam ich idealną, wyretuszowaną cerę i włosy i myślę: jak fajnie byłoby mieć tak na co dzień :) Zresztą Rachel jest tak piękna, że nawet gdyby wstawili jej fotę bez większego retuszu to i wyglądałaby zachwycająco :)

    OdpowiedzUsuń
  12. A do tego pomijajac obrobke w szopie to i tak wiadomo, ze dana pani jest tylko twarza reklamowa i swoj wglad na pewno nie zawdziecza danemu produktowi :]

    OdpowiedzUsuń
  13. Zawsze mam świadomość, że reklama to wiele % sztucznych efektów. Produkt raczej sam w sobie mnie interesuje, a nie dlatego, że reklamowany jest przez znaną osobę z superekstra gładką skórą:D

    OdpowiedzUsuń
  14. ta i wszystkie inne dotknięte są epidemią o nazwie PS :/ dziwię się, że jedne są piętnowane a setki innych nie (co nie zmienia faktu że jestem na nie; 3xNIE)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeśli to jest efekt dobrego oświetlenia, to ja chcę się natychmiast dowiedzieć, jakie oświetlenie naciąga skórę i prasuje zmarszczki :D
    Rachel Weisz jest naprawdę piękną kobietą i wygląda bardzo dobrze w swoim wieku. Nie rozumiem, po co ją tak retuszować. A oburzenie rozumiem. Producent daje nam do zrozumienia, że dzięki temu produktowi będziemy mieć skórę jak bobas, więc nas oszukuje.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...