24 maja 2011

Ratujemy pszczoły - od dziś!

Przygotowując się do napisania artykułu dla Looksfer o najnowszej linii makijażowej Body Shopu 'Honey Bronze' przeglądałam informacje prasowe firmy i zjeżyły mi się włosy na głowie! Wiedziałyście, że pszczołom grozi wyginięcie? Ja boję się panicznie pszczół, os, bąków, szerszeni i wszelkiej maści latających stworzeń, ale po przeczytaniu postanowiłam stanąć oko w oko z pszczołą i przestać przed nią uciekać! Przysięgam także tu i teraz, że jej nigdy więcej nie zabiję i pomogę chronić ją przed wymarciem!

Więcej informacji o pszczołach i nowej serii Body Shopu znajdziecie w artykule, zobaczcie także koniecznie tą infografikę o sytuacji pszczół w Ameryce - na całym świecie sytuacja wygląda tak samo!

Ratujemy pszczoły - od dziś!
Czytaj dalej...

13 komentarzy:

  1. mimo że się panicznie boję owadów nigdy nie zdarzyło mi sie zabić pszczółki

    OdpowiedzUsuń
  2. a teraz to już w ogóle się nie zdarzy, nie wiedziałam, że jest tak źle...

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam pszczoly ale nienawidze miodu - a miodu u nas pod dostalkiem. Tato jest hobbistycznym pszczelarzem i ma mala pasieke . zawsze jak bylam mala jezdzilam z nim na pobliskie wioski tam gdzie stawia ule - nie ruszaja mnie w ogole - wiem co robic zeby je nie zdenerwowac. spokojna pszczola nic nam nie zrobi. Jak zagladasz do mnie na 2 bloga z codziennoscia to na ostatnich fotach gdzie moj Maz strzela z wiatrowki w tle stoi ul ;) - chwilowo i za kilka dni zniknie .

    OdpowiedzUsuń
  4. jak znikną pszczoły, zawali się cały ekosystem :( Ciekawe co za gatunek pszczół hoduje Gueralin..?

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiedziałam o tym już od dawna... Pszczoły giną masowo na całym świecie :(. Fale radiowe i GSM w jakiś sposób zaburzają im percepcje przestrzeni i pszczoły są zdezorientowane... Bidulki... Pszczółek nigdy nie zabijam - osy to co innego, boich nie znoszę, nie są pożyteczne i nie mają nawet tyle godności, żeby zdechnąć po tym jak udziabią człowieka, nie to co pożyteczna pszczółka, która bidula umiera po użądleniu :(

    @Smieti - to się chwali, że są jeszcze pszczelarze-hobbyści :), ale podobno także w takich ulach jest coraz mniej pszczół...

    OdpowiedzUsuń
  6. O rany! Nie przypuszczałam...
    A Ja od niedawna dopiero zaczęłam lubić miodek ;)
    Pszczoły lubię, za to os nie!

    OdpowiedzUsuń
  7. oglądałam o tym reportaż w wiadomościach. jesli pszczoły wyginą to i my wyginiemy ;o okropny fakt

    OdpowiedzUsuń
  8. O sytuacji pszczół wiem od dawna... I naprawdę przerażające jest to jak wiele my, którzy pszczół i os, się boimy, im właśnie zawdzięczamy...

    OdpowiedzUsuń
  9. I bardzo pochwalam poczynania TBSu w tym temacie! Na pewno kupię przynajmniej jeden produkt z tej serii :) Pamiętam, jak kiedyś nie rozumiałam, gdy mama powiedziała mi, że to bardzo dobrze, że pszczoły zrobiły sobie przy naszym domu ul. Dla mnie dziś pszczoły są ok. Zresztą kocham miód :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zostałaś oTAGowana :P http://planetakobiet.blogspot.com/2011/05/top-10-award.html

    OdpowiedzUsuń
  11. pokusilam sie i przy obiedzie zapytalam Tate jak to z jego pszczolami jest - czy jest ich mniej? itp. Pamietam ze jakies 2 lata temu padla prawie cala pasieka - zwiazane to bylo z jakas choroba i nagla zmiana temperatury - wiele pszczelarzy z moich okolic przeszlo to samo. Tato mowi ze to wszystko wina zmian klimatu - pszczoly "glupieja" i wylatuja w polowie zimy - po czym gina oraz duzej ilosci chemii w srodowisku np pestycydy itp.

    OdpowiedzUsuń
  12. najbardziej dzialajaca metoda na pszczoly to... spokoj i opanowanie - najlepiej bezruch . wiem ze "latwo mowic" aleeee nalezy pamietac ze pszczola zadlac traci zycie - czyli musi byc naprawde zdesperowana zeby to zrobic - a robi to gdy czuje sie zagrozona . jesli nie machamy rekami itp odfrunie spokojnie . jak juz nas dziabnie to dobry jest oklad z korzenia pietruszki albo pocieranie lisciem babki [to sie chyba zwie babka lancetowata]. Tate nie raz pokasaly ale o dziwo nie ma problemu z reumatyzmem ;P

    OdpowiedzUsuń
  13. Agatko, również ja Ciebie otagowałam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...